Γενικά

 (Πηγή Υπουργείο Παιδείας)

Η Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας

Για την αναβάθμισή της ΕΕΚ έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται από τον Απρίλιο 2016 ‘Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας’. Ο σχεδιασμός αυτός βασίζεται στην ολιστική θεώρηση του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην αναγνώριση και ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της, με τον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων, στην ανάγκη συνεχούς εναρμόνισής της με τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, στην ανάγκη παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης στους μαθητές και στις μαθήτριες που την επιλέγουν, στην ανάγκη παροχής ασφαλών επαγγελματικών διεξόδων στους αποφοίτους της.

ΣΤΟΧΟΣ

Να καταστεί το Επαγγελματικό Λύκειο ισότιμη επιλογή των αποφοίτων Γυμνασίου και να παρέχει γνώσεις και κατάλληλες τεχνικές και επαγγελματικές δεξιότητες που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών/-τριών και στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς εργασίας.

 

Α) Αλλαγή της δομής των ΕΠΑΛ και πλήρης αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών

Συγκεκριμένα, με τη νέα δομή των ΕΠΑΛ εξασφαλίζεται στους μαθητές η παροχή αφενός στέρεων γενικών γνώσεων, αφετέρου εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση. Παρέχεται, δηλαδή η ενιαία βάση, όπου ο μαθητής διαμορφώνει την επιλογή του ως προς την ειδικότητα που ακολουθεί, βάσει των ενδιαφερόντων, των κλίσεων και των ικανοτήτων του. Για το λόγο αυτό προωθείται πρόγραμμα δράσεων και υποστήριξης των μαθητών/-τριών μέσω συμβουλευτικής και ενισχυτικής διδασκαλίας (προσαρμοσμένης στις μαθησιακές ανάγκες τους), αλλά και υποστήριξη των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ. κυρίως μέσω επιμορφωτικών προγραμμάτων.